Välkommen hit!

Jag heter Jessica Winberg och är personlig tränare, verksam på Lidingö. Utöver min pt-utbildning har jag även en idrottslärarutbildning ifrån GIH i Stockholm.

Det här är en plattform främst för mina klienter, men även andra intresserade. Här kan du följa hälsa och träning utifrån min synvinkel, men också utifrån ämnen som kommit upp under pass.

Min syn på hälsa kommer ur ett pedagogiskt och funktionellt perspektiv. Träning skall vara lättilgängligt, tidseffektivt och roligt. Hälsa kräver reflektion och ett aktivt ställningstagande.

Vill du komma i kontakt med mig, fråga något eller ha hjälp med din träning, så skicka iväg ett mail aktivtvalmaende@gmail.com

torsdag 7 oktober 2010

Övning för bäckenstabilitet

Lilla bryggan

Denna övning tränar bäckenstabilitet, samt är mycket bra för att få "kontakt" med gluteus-musklerna (rumpan).

Ligg på rygg med fötterna på en medicinboll, ha knäna i rät vinkel.
Tänk att du skjuter hälarna ifrån dig och som följd av detta åker höften med upp, lyft inte upp höften först. Spänn rumpan och håll balansen. Gå tillbaka.



Ökad svårighetsgrad...

Samma utgångsläge som lilla bryggan, fast armarna är rakt upp mot taket.
Sänk ena armen längs golvet.
Dra den efter golvet upp till kl 12.

Du kan dessutom ha en hantel i ena handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar