Välkommen hit!

Jag heter Jessica Winberg och är personlig tränare, verksam på Lidingö. Utöver min pt-utbildning har jag även en idrottslärarutbildning ifrån GIH i Stockholm.

Det här är en plattform främst för mina klienter, men även andra intresserade. Här kan du följa hälsa och träning utifrån min synvinkel, men också utifrån ämnen som kommit upp under pass.

Min syn på hälsa kommer ur ett pedagogiskt och funktionellt perspektiv. Träning skall vara lättilgängligt, tidseffektivt och roligt. Hälsa kräver reflektion och ett aktivt ställningstagande.

Vill du komma i kontakt med mig, fråga något eller ha hjälp med din träning, så skicka iväg ett mail aktivtvalmaende@gmail.com

fredag 12 mars 2010

Fler bra livsmedel...

Hirs innehåller A-vitamin, kalium, fosfor och B-3 vitamin. Det är glutenfritt, lättsmält och starkt alkaliskt. Dessutom är det fiberrikt och kan inte framkalla allergier.

Potatis innehåller kalium, B-3 vitamin och C-vitamin. Vätskan från en rå, riven potatis resar tarmen, därav populariteten i avgiftningskurer. Dessutom är den bra för lever och muskler samt ger bra energi.

Ägg innehåller kalium, mangan, zink, B-vitamin och förstaklassigt protein. Ägget är bra för skelettet, leder och stärker immunförsvaret. Dessutom energirikt.

Bovete innehåller fosfor, betakaroten, C-vitamin, kalcium, magnesium, kalium, zink, mangan, folsyra, essentiella aminosyror samt bra vegetabiliskt protein. Bovete stärker kapilärerna, kan avgifta kroppen och är en mycket bra källa för vegetabiliskt protein. Den innehåller den åtta olika essensiella aminosyror, dvs protein som kroppen behöver för att överleva. Dock skall personer med cancer eller hudallergier inte äta bovete.

Oliver innehåller kalcium, järn och betakaroten. Oliven är lättsmält pga att den stimulerar dessutom muskelsammandragningarna i tarmen. Den är bra för lever samt gallblåsa pga att den ökar gallutsöndringen.

Peppar innehåller kalcium, magnesium, kalium, mangan och fosfor. Peppar är bakteriedödande, bra vid förkylningar. Den stimulerar matsmältningen och innehåller antioxidanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar